Мережева топологія - це спосіб організації взаємозв’язків між пристроями (комп’ютерами, принтерами, серверами тощо) у комп’ютерній мережі. Вона визначає, як саме пристрої підключаються і спілкуються один з одним. Існують різні типи мережевих топологій, включаючи:
-
Зіркова топологія - це коли кожен пристрій підключений безпосередньо до центрального вузла, який може бути сервером або концентратором. Всі комунікації проходять через цей центральний вузол.
-
Лінійна (або послідовна) топологія (“шина”) - це коли пристрої розміщені вподовж одного кабелю чи каналу передачі даних, при цьому кожен пристрій має два сусіди, з якими він може комунікувати.
-
Кільцева топологія - кожен пристрій підключений до двох інших пристроїв, утворюючи замкнену кільцеву структуру.
-
Деревоподібна топологія - є комбінацією зіркової топології з підтримкою дерева. Це означає, що групи пристроїв можуть мати свої власні зіркові мережі, які підключені до головного мережевого вузла.
-
Змішана топологія - це комбінація двох або більше основних топологій, яка використовується для створення більш складних мереж.
-
Повнозв’язана топологія (mesh) - це коли кожен пристрій безпосередньо підключений до кожного іншого пристрою у мережі, утворюючи повністю взаємно зв’язану мережу.
-
Комірчаста топологія (Cellular topology) - пристрої підключаються шляхом розділення мережевого простору на комірки або “клітини”, а кожен пристрій знаходиться в межах певної комірки. Підключення пристроїв зазвичай здійснюється через бездротові зв’язки, оскільки комірчаста топологія часто використовується в бездротових мережах.
Кожна з цих топологій має свої переваги і недоліки, і вибір конкретної залежить від потреб і вимог конкретного проекту.